Kioskedia
خانه /
چگونه طراحی بیوفیلیک را در معماری معاصر اعمال کنیم؟ مجموعه ای از آثار در فیلیپین

چگونه طراحی بیوفیلیک را در معماری معاصر اعمال کنیم؟ مجموعه ای از آثار در فیلیپین

تاریخ: 1402/01/20
موضوع: طراحی منظر و طراحی فضای سبز

از زمان اولین تمدن ها، طبیعت ستون اساسی برای خدمت به بشریت

به عنوان یک زیستگاه طبیعی، ارائه سرپناه، غذا و دارو بوده است

 

 در دوران مدرن، انقلاب‌های صنعتی و تکنولوژیکی مناظر را تحت تأثیر قرار داده و نحوه تعامل انسان با طبیعت را تغییر داده است. با این حال، امروزه و با توجه به اتفاقاتی که ما به عنوان یک جامعه تجربه کرده‌ایم، باید بر ایجاد شهرها و فضاهایی تمرکز کرد که طبیعت را در زندگی روزمره ادغام می‌کند.

یکی از گرایش هایی که در دنیای معماری و طراحی داخلی روز به روز قوت بیشتری پیدا می کند «طراحی بیوفیلیک» است، اصطلاح «بیوفیلیا» در یونان باستان به معنای «عشق به موجودات زنده» ترجمه می شود (philia = عشق به / کج کردن به ). بیوفیلیا برای اولین بار توسط اریش فروم روانشناس در سال 1964 مورد استفاده قرار گرفت، تا بعداً در دهه 80 توسط زیست شناس ادوارد او. ویلسون رایج شد، زمانی که او متوجه شد که چگونه شهرنشینی شروع به ترویج قطع ارتباط شدید با طبیعت کرده است.

آنچه در این اصل به دنبال آن است، پیوند انسان با طبیعت برای بهبود رفاه است. این امر با ادغام طبیعت در فضاها حاصل شده است. با توجه به شرایط آب و هوایی در برخی از کشورها، مانند مکزیک و فیلیپین - که شرایط بسیار مشابهی دارند - ادغام پاسیو در فضاها بسیار رایج است، زیرا راهی برای آوردن خورشید و باران به خانه است و فرصت را باز می کند. به دیگر مسیرها و همزیستی هایی که به طور کامل در فضاهای داخلی اتفاق نمی افتد. به همین دلیل است که در این مناسبت، گزیده‌ای از آثار فیلیپین را ارائه می‌کنیم که به دنبال ارتباط با این اصول برای ارائه کیفیت زندگی بهتر به کاربران خود هستند، برخی از آنها بر فضای داخلی ساختمان تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر به دنبال آن هستند. برای ادغام تراس ها و عناصری مانند "سیبی" به مکان های مشترک مجموعه. برای مشاهده لیست کامل به ادامه مطلب بروید.

 

House of Screens / شرکت کارگاه طراحی PXP

 


این خانه گرمسیری در دهکده‌ای خصوصی در شهر کوئزون، فیلیپین که اغلب به‌عنوان «خانه صفحه‌نمایش» شناخته می‌شود، برای یک خانواده کوچک 4 نفره طراحی شده است- زوج، هر دو تاجر، و دو فرزندشان که هر دو در کالج هستند. خانه صفحه نمایش. خانه دوم خانواده خواهد بود. آنها احساس می کردند که خانه اول آنها برای سبک زندگی در حال رشد آنها ناکافی است، بنابراین تصمیم گرفتند خانه دومی بسازند. پاسخگوی گرمسیری، فضای آرامش بخش، و فضاهای بزرگتر. این منجر به مفهوم "خانه صفحه نمایش" شد.

 

ویلا سی جی (ویلای بدنسازی Calatagan) / 8x8 Design Studio Co

 


ویلا CG که در کالاتاگان، باتانگاس واقع شده است، طراحی شده است تا یک ساختار الحاقی به خانه موجود مشتری باشد و فعالیت‌های سلامتی و اجتماعات اجتماعی برای خانواده و دوستان را در خود جای دهد. برای ایجاد یک فضای برنامه خطی پوشیده شده توسط طبیعت. ژست های عمودی خطوط درخت نشانه اولیه طراحان برای برجسته کردن 2 صفحه دال افقی برجسته (کف و سقف) بود که به عنصری میانی برای لایه سایه های درختان انبه تبدیل می شود. "

 

ET New Manila House / شرکت کارگاه طراحی PXP

 


این خانه در زمینی به مساحت 2000 مترمربع قرار دارد که عمدتاً رو به غرب است. این خانه به ربع تقسیم می شود - ربع شمالی و جنوبی به یک باغ وسیع اختصاص داده شده است، در حالی که مهمانخانه و خانه اصلی به ترتیب ربع غربی و شرقی را اشغال می کنند. همه از نظر استراتژیک هستند. طوری قرار داده شده است که هر خانه بتواند از منظره باغ بزرگ لذت ببرد. خلاصه مشتری برای خانه ای بود که منظره را در بر می گیرد - فضایی که مرزهای فضاهای بیرونی و داخلی را محو می کند، جایی که فرد نمی تواند تشخیص دهد که آیا در خانه هستند یا خارج از آن. گویی یک ویلای شهری سرپوشیده ایجاد می‌کند. این طرح خلاصه می‌توانست به راحتی با پنجره‌های شیشه‌ای تمام قد حل شود، اما چالش، جهت‌گیری سایت بود، زیرا با آفتاب استوایی بعد از ظهر رو به غرب است. از آنجایی که سایت تقریباً در بین دو خانه شهری قرار دارد. حفظ حریم خصوصی به دلیل آپارتمان های همسایه به عنوان یک مسئله تلقی می شد."

 

B Residence / آتلیه سیم

 


اولین نقطه ورودی خانه یک سرسرای باز است که به حیاط اصلی متصل است. سرسرا به آرامی خانه را به دو جلد تقسیم می کند، سمت چپ اتاق سرگرمی است که در آن کاربران از مهمانان خود استقبال می کنند و سمت راست خانه اصلی است. پس از ورود به اتاق نشیمن، با یک اتاق نشیمن با حجم دوتایی مواجه می شوید که در پشت با باغ و حیاط در جلو در آغوش گرفته شده است، این به فضا حداکثر نور و تهویه می دهد. در مجاورت اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری قرار دارد. جایی که حیاط به گونه ای که از فضا لذت می برد قاب بندی شده است.»

 

خانه بهای سیبی / سکوی 21 معماری

 

 


"ایجاد یک خانه نماینده کهن الگوی فیلیپینی همان چیزی است که پلتفرم 21 معماری برای باهای سیبی در نظر گرفته است. سیبی، امتداد سقف بر روی یک پنجره، جزء کلیدی bahay kubo - یک خانه بومی معروف فیلیپینی است. sibi به عنوان عایق اولیه آب و هوا از باران های شدید گرفته تا نور شدید خورشید عمل می کند و یک جزء مهم برای معماری در مکان های گرمسیری است. با هدایت این اصل، پلتفرم 21 معماری، سیبی را به یک خانه مدرن تبدیل کرد و تفسیر خود را برای رویکردی مدرن تر ارائه کرد. با توجه به اینکه ملک عمدتاً رو به شمال و شرق است، نور کافی از آفتاب صبحگاهی در نظر گرفته شده است.فضاهای عمده مانند قسمت نشیمن و غذاخوری به ترتیب در امتداد ضلع شرقی و شمالی ملک قرار گرفته اند و باغ و لانه در امتداد امتداد قرار گرفته اند. شمال شرقی."

 

مرکز آموزش کودکان، روستای مسی / روایت بومی

 


استودیوی طراحی اسکاندیناوی Native Narrative در حالی که نزدیک به 2 سال فعالیت معماری را در مناطق روستایی فیلیپین اجرا می‌کرد، مجموعه‌ای از امکانات بعد از مدرسه را طراحی کرد، این پروژه دومین تکمیل آنها است. Native Narrative با همکاری نزدیک با سازمان‌های غیر دولتی محلی و دولت محلی برای توسعه نمونه‌های اولیه کار کرد. برای تأسیسات بعد از مدرسه که باید از نظر فنی بی نیاز بوده و با مصالح محلی به خوبی آزموده شده ساخته می شدند تا ساختمان ها بتوانند به راحتی توسط کارگران نسبتاً غیر ماهر (در حالی که تحت نظارت) مونتاژ شوند. همکاری پروژه پاسخی به قانون جدید حمایت از امداد اضطراری کودکان است. در فیلیپین، این امر مسئولیت‌پذیری سازمان‌های محلی و ملی را برای اولویت‌بندی حفاظت و رشد کودکان با ایجاد فضاهای دوست‌دار کودک افزایش می‌دهد.»

 

Streetlight Tagpuro / Eriksson Furunes Leandro V. Locsin Partners Boase

 


در 8 نوامبر 2013، ابر طوفان هایان، یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی که تاکنون به خشکی برخورد کرده است، مناطق مرکزی فیلیپین را ویران کرد و بیش از چهار میلیون خانوار را ویران کرد و هزاران نفر را از دست داد. امواج ناشی از طوفان زمین را صاف کرد. سکونتگاه غیررسمی سیوال و مرکز مطالعاتی که آنها به همراه سازمان غیردولتی استریت لایت و سه دانشجوی معمار در سال 2010 ساختند. استریت لایت در طول فاجعه از خانواده ها و کودکان حمایت کرد و بلافاصله پس از آن برنامه حرفه ای و آموزشی خود را از سر گرفتند. الکساندر اریکسون فورونس دوباره با هم دعوت شد با دو شریک خود سودارشان خادکا و جاگو بواس برای بازسازی دفتر استریت لایت، یتیم خانه و مرکز مطالعه در منطقه نقل مکان، تاگپورو. زمانی که روستای کوچکی با 200 خانوار بود، طبق برنامه‌های جابجایی که توسط دولت شهر آغاز شده بود، قرار بود جمعیت ده برابر شود. این رشد به دلیل فرصت های معیشتی یا زیرساخت های تامین نیازهای اولیه مانند آب، فاضلاب و برق نبود. تنش ها و درگیری ها در منطقه رو به افزایش بود، زیرا چندین خانواده احساس تعلق به خانه جدید و جامعه جدید خود نداشتند. این سوال مطرح شد که چگونه می‌توانیم با هم کار کنیم و به طور جمعی از فرآیند برنامه‌نویسی و طراحی برای ساختن چیزی مناسب با وضعیت فعلی در منطقه نقل مکان استفاده کنیم."

 

 

 

 

 

برای آموزش طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  می توانید از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و خارجی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از تیف استرالیا می باشد. در رشته های: معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون، بازسازی، نورپردازی، طراحی نما، طراحی فضای سبز، آموزش نرم افزارهای معماری و طراحی، شرکت در مسابقات بین المللی، بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای آموزش و دریافت مدرک بین المللی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

شماره تماس برای ثبت نام دوره و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی