Kioskedia
خانه /
چرا جنوب جهانی به معیارهای مختلف پایداری نیاز دارد؟

چرا جنوب جهانی به معیارهای مختلف پایداری نیاز دارد؟

تاریخ: 1402/02/31
موضوع: طراحی منظر و طراحی فضای سبز

در حالی که دولت‌های جهان با بحران‌های زیست‌محیطی دست و پنجه نرم می‌کنند...

 

صنعت ساخت‌وساز برای ارزیابی مجدد طراحی پایدار و توسعه روش‌های جدید برای اندازه‌گیری کارایی آن عجله دارد. در نتیجه، سیستم‌های صدور گواهینامه ساختمان سبز (GBCS) در قرن بیستم برای ارزیابی و ترویج شیوه‌های ساخت و ساز پایدار مورد توجه قرار گرفتند. جنوب جهانی در ساخت شهرهای پایدار با چالش های متمایزی مواجه است. کشورهای در حال توسعه آن خواستار رویکردی انحصاری برای طراحی یک معماری مناسب، اقتصادی و الهام بخش برای آینده امیدوارکننده خود هستند.

 

سیستم های صدور گواهینامه ساختمان سبز برای ارزیابی عملکرد یک ساختمان از یک لنز پایدار و زیست محیطی فرموله شده اند. آنها به دنبال ارائه ابزار و روش هایی برای ارزیابی اثرات زیست محیطی و بهره وری منابع یک ساختمان هستند. جنبه‌های مصرف انرژی تا عملکرد مواد به روشی استاندارد اندازه‌گیری می‌شوند تا امکان مقایسه بهینه بین گزینه‌های طراحی فراهم شود. سازه هایی که سطح کیفی مورد نیاز را برآورده می کنند گواهینامه ای را از شورای ساختمان سبز بین المللی یا محلی دریافت می کنند.

 

محبوب‌ترین GBCSها «رهبری در طراحی انرژی و محیطی» (LEED) و «روش ارزیابی زیست‌محیطی تأسیسات تحقیقاتی ساختمان» (BREEAM) هستند. در ابتدا به ترتیب برای ایالات متحده و بریتانیا توسعه داده شد، هر دو معیار در حال حاضر برای ارزیابی عملکرد ساختمان در بیش از 50 کشور در سراسر جهان استفاده می شوند. در حالی که GBCS های بین المللی امکان ارزیابی استاندارد و موثر را فراهم می کنند، در هنگام رسیدگی به نیازهای کشورهای جنوب جهانی کوتاهی می کنند.



معیارهایی که عمدتاً برای آمریکای شمالی و اروپا تهیه می‌شوند

برای اقتصادهای توسعه‌یافته ایجاد می‌شوند و ویژگی‌هایی مانند مصرف سوخت فسیلی و انتشار مگا کربن را در نظر می‌گیرند. در اقتصادهای در حال توسعه که بخش دولتی و پروژه‌های مسکن کم‌درآمد باعث رشد می‌شوند، انطباق با گواهی‌های بین‌المللی می‌تواند چالش‌برانگیز یا گران باشد. کارولین شرام از استودیوی BuildX مستقر در کنیا می‌گوید: «به‌طور ایده‌آل گواهی‌های ساختمان سبز باید با شرایط محلی و سیاست‌های ساختمانی تنظیم شوند»

 

اکثر سیستم‌های رتبه‌بندی بین‌المللی با شرایط محیطی، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و اقتصادی سکونتگاه‌های جنوب جهانی سازگار نیستند. علاوه بر این، روش‌های مدرن ساختمان سبز در اقتصادهای نوظهور این منطقه نسبتاً در مراحل اولیه هستند. سیستم‌های صدور گواهی‌نامه مانند «پایداری در توسعه انرژی و محیط‌زیست» (SEED) پاکستان بر اساس استانداردهای شمال جهانی توسعه یافته‌اند و نتوانستند شرایط منحصربه‌فرد خود را برطرف کنند. معیارهای پایداری حساس به زمینه برای کشورهای جنوبی آشکارا نیاز روز است.
 


در این کشورها، نیاز مشترک به پاسخگویی پایدار به تقاضای فزاینده مسکن، مستلزم مصالح و تکنیک‌های ساختمانی محلی کم کربن است. پروژه های زیرساختی در کلان شهرهای بعدی جهان با سرعت نگران کننده ای در حال رشد هستند و نیازمند نوآوری های سازگار با محیط زیست هستند. در نظر گرفتن انحصاری مناطق آب و هوایی گرمسیری، معتدل و خشک این منطقه می‌تواند به حفظ فناوری‌های ساختمانی مرتبط محلی کمک کند.



دستیابی به استانداردهای سبز بین المللی یا استطاعت آن برای ذینفعان پروژه در جنوب اغلب دشوار است

 

 کشورها برای دستیابی به اهداف پایداری فردی خود به معیارهای ساختمان سبز متناسب و قابل دسترس نیاز دارند. Schramm می‌گوید: «در اقتصادهای در حال توسعه، می‌توان از بودجه یا اعتبارات سبز برای حمایت از پروژه‌هایی با هدف صدور گواهینامه استفاده کرد». او می افزاید: «در درازمدت، صنعت باید از تغییر در مقررات ساختمانی دفاع کند تا پایداری به یک هنجار تبدیل شود»

 

 

در پاسخ به نیاز به ایجاد انگیزه در ساختمان‌های سبز، گروه بانک جهانی، از طریق شرکت مالی بین‌المللی، سیستم «تعالی در طراحی برای کارایی بیشتر» (EDGE) را در سال 2012 ابداع کرد. این گواهی‌نامه به‌ویژه برای اقتصادهای نوظهور مانند کشورها ایجاد شد. از جنوب جهانی، جایی که مقرون به صرفه بودن و ارتباط منطقه ای پروژه ها را از دریافت گواهینامه محدود می کند.

در حال حاضر، تنها بخش کوچکی از ساختمان‌ها در اقتصادهای نوظهور به دلیل فقدان سیستم‌های مقرون‌به‌صرفه، گواهی‌نامه دریافت می‌کنند. EDGE به عنوان یک سیستم صدور گواهینامه سریع، به طور گسترده در دسترس و مقرون به صرفه است که به طور قابل توجهی بر رشد اقتصادی و پایداری زیست محیطی در این مناطق تأثیر می گذارد. نرم افزار رایگان آن به طراحان اجازه می دهد تا استراتژی های طراحی سبز را بر اساس رفتار ساکنین، نوع ساختمان و آب و هوای محلی ارزیابی کنند. با ایجاد یک سیستم صدور گواهینامه قابل دستیابی و حساس به نیازهای کشورهای در حال توسعه، GBCS برای جنوب می‌تواند فراتر از تلاش‌های سبزشویی برای ایجاد عمدی زیستگاه‌های پایدار حرکت کند.

 

 

جنوب جهانی به خوبی با راه حل های معماری مبتنی بر اقلیم شناسی بومی مجهز است که نیازهای ضروری جوامع و اکولوژی آنها را برآورده می کند. برای پذیرش فرهنگ های محلی و آینده پایدار، معیارهای سبز متناسب باید از توسعه کشورها، شهرها و اقتصادها حمایت کنند. درک کامل شرایط و چالش‌های زمینه‌ای در جنوب جهانی، شالوده‌ای را برای فردای پایدار خواهد گذاشت.

 

 

برای آموزش طراحی داخلی ، آموزش دکوراسیون داخلی ، آموزش بازسازی و معماری با هدف ورود به بازار کار و دریافت مدرک بین المللی معتبر  از هر کجای ایران و جهان میتوانید در کلاس های آنلاین بدون محدودیت زمان و مکان، از سطح مبتدی تا حرفه ای در آکادمی بین المللی کیوسکدیا زیر نظر بهترین اساتید داخلی و بین المللی آموزش ببینید.

 

کیوسکدیا تنها برگزارکننده رسمی دوره های تیف استرالیا TAFE و PDA کانادا در ایران با هدف ورود به بازار کار ایران و خارج ایران و ارائه سرتیفیکیت بین المللی از کانادا و استرالیا می باشد. در این دوره های پروژه محور از صفر تا صد و بدون پیش نیاز و کاملا بر اساس بازار کار آموزش می بینید و در طول دوره یک پروژه طراحی داخلی را زیر نظر اساتید بین المللی طراحی میکنید. 

 

دوره های آنلاین آکادمی بین المللی کیوسکدیا شامل:

دوره طراحی داخلی ، دوره دکوراسیون داخلی و دوره دکوراتوری ، دوره بازسازی ، دوره نورپردازی ، دوره طراحی نما ، دوره طراحی فضای سبز ، دوره نرم افزارهای معماری و طراحی ، دوره شرکت در مسابقات بین المللی ، دوره قراردادهای ساختمانی و چگونگی بستن قرارداد و گرفتن پروژه در ایران و خارج از ایران (بین الملل)

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین طراحی داخلی و آموزش آنلاین طراحی داخلی و دریافت گواهینامه بین المللی طراحی داخلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://kioskedia.com/

 

پیج اینستاگرام آکادمی بین المللی کیوسکدیا :

kioskedia_official@

 

شماره تماس برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر:

0912-5770351

021-88254691

021-88269173

 

برگرفته شده از وبسایت Archdaily 

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

whatsapp
پشتیبانی